1/30/2011

Inspirationen flödar

Som jag tidigare berättat så läser jag konst på Eskilstuna folkhögskola. Det är verkligen en av de bästa saker jag gjort i hela mitt liv. Just nu håller vi på med Grafik, vilket innebär att vi får sitta och rista in motiv i kartong och kopparplåtar, linoleum plattor och badrumsmattor. Sen använder vi dessa plattor till att trycka motivet på papper. Det är ett härligt sätt att jobba och otroligt mycket svårare än vad jag trodde det skulle vara. Så all eloge till grafiker som använder den gamla trycktekniken.
Söndagens inspiration till fabriken blir några bilder från Grafiksalen, det finns massor som inspirerar mig i detta rum, alla vackra färger och härliga arkivskåp. Det är verkligen en njutning att vistas i denna sal.


Önskar er alla en härlig söndag! 
Kramar
Helena

5 kommentarer:

  1. Härligt inspirerande miljö...Tänka sig E-tuna,kul jag bor i Strängnäs=)Fin dag till dig/Annica

    SvaraRadera
  2. Nä vad häftigt!! Har för mig att vi fick testa något liknande på gymnasiet för 100 år sen. Jag slant hela tiden och hackade mig i fingret, har fortfarande ärr efter det.
    Vad roligt att läsa konst! Nu blev jag nyfiken. Vad får ni göra mer?
    Jag höll på att bli Eskilstunastudent för några år sen men valde en annan väg.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att inspirationen flödar. Blir väl något nytt och fint som du snart visar?

    Ha en skön kväll. Kram Lissen

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt att du skrev om detta!! Förstår att du njuter av studierna!!

    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Vad underbart att få göra det man vill.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.