4/16/2012

Jag vet inte vad jag ska säga...

...om detta helgväder?! På morgonen är det snöstorm med 15cm snö! på eftermiddagen smälter det bort så det nästan blir översvämning på gatorna och på söndagen är det stålande sol och dags att ta fram solstolarna. Oavsett vädret denna helg så har vi haft det väldigt bra... Kalas, middag med kusinerna, bio, snickrat på kojan och bara haft det bra!
 
Tycker denna bild är så slående... Edvin har lekt hela dagen med hans tummstock, man kan göra hur mycket som helst med den och det är bara fantasin som sätter stopp...
Det är så kul och fashinerande att följa deras uppfinningsrikedom, jag ska göra allt jag kan för att de ska få bevara så mycket som möjligt av den. Bli starka individer och våga stå för vad de tycker och tänker. På dagis hör man ofta att "Edvin går ju sin egen väg" och jag hoppas hoppas att han fortsätter att göra det, orkar göra det och vågar, även fast det kan vara kämpigt ibland och det innebär att man viker av från mängden.



3 kommentarer:

  1. Riktigt aprilväder. Men nu får det bara vara sol tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Sånn har helgen vært her og, regn, sol og snø ;)

    Herlig at ungene er kreative :) Nydelig bilde og:)

    Ha en fin mandag og ei spennende ny uke :)
    Klem Lisa:)

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt när ens barn är kreativa och går sin egen väg. Min dotter var länge sådan, men det verkar som att skolan har fått henne in på konformitetens motorväg... jättetrist. Hemma fortsätter hon att hitta på roliga projekt men det märks ändå att något har hänt. Önskar att de kunde få fortsätta vara sig själva även när de blir större. Kreativiteten är det dock inga fel på, tror aldrig hon kommer att överge skapandet och sin kärlek till musik.

    Vädret gör ju dock sitt till för att stilla all inspiration och kreativitet, jag längtar efter sol!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.