4/19/2012

Trädgårdsarkitekt

Igår hade vi en trädgårdsarkitekt över för att diskutera hur vi ska utforma tomten. Hon bad oss då att plocka fram inspirationsbilder, för att hon lättare skulle få en uppfattning om vad vi gillar. Tänkte därför visa de inspirationsbilder jag hittat.


Bilder lånade från ting ute och inne


Bilder lånade från Hasselfors garden

Som ni ser är det mycket singel, betong, gröna växter... men något som inte kom med på bilderna är dessa saker i kombination till rost. Skulle önska att den vackra rödbruna rostytan kom in i trädgården oxå.
Hur nu allt detta ska gå ihop med en lättskött trädgård återstår att se, eftersom när det kommer till trädgård så sitter tummen mitt i handen.

Ta som exempel när jag flyttade in i huset... första sommaren låg jag i rabatterna och rensade bort alla de där knölarna som låg och skräpade i jorden. Tills mamma kom över en dag och sa att det inte alls var några ruttna knölar... utan lökar... Du vet såna där som det kommer upp blommor från varje år utan att du behöver göra något.
Då förstår ni vart nivån ligger :)

3 kommentarer:

  1. Oj vad kul att se, jag har exakt 3 av dem i min mapp för framtida trädgårdsprojekt!! haha kul!
    kram trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Underbara inspirationsbilder!

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.