6/19/2012

Mer från hallen


Precis vid ingången har älghornen fått flyttat upp på väggen och fungerar nu som hängare. Älghornen köptes in på en second hand affär och har därefter målats med vit färg.
Affischen gjordes för två år sen och föreställer vårt hus med en textrad som vi önskar att alla ska känna när de kliver in hos oss.
För det bästa jag vet är när någon kommer hem till oss och slänger sig på soffan och läser en tidning och bara är. Då vet man att man är bra vänner och att man kan känna sig som hemma.

Dags att ta nästa steg i bloggandet och försöka skriva på Engelska. Hoppas att ni förstår några ord iallafall. Tänkte att det är ett perfekt tillfälle att återuppliva min icke befintliga engelska. Så hoppas att ni inte skrattar alltför mycket åt mina konstiga formuleringar.
This is my first time to write in English in a couple of years. But since there are so many foreign readers I´ll do my best for you. I´m renovating my hallway and these old horns have been painted in white and works as a hanger in my hallway. I made the poster for a year or so, and it´s a illustration of my house,  written with words I´d like my visitors to feel when they visit me. " Welcome to us, just feel your self at home and do whatever you love, thats what we appreciate the most"

Wish you all a nice day!

4 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med! Och jag älskar att komma hem till vänner där jag kan ta med mig de slitna favorittofflorna i handväskan och dra på mig framåt kvällen utan att skämmas. Vänner, där jag kan slänga mig i soffan och de slänger sig bredvid.

    När vi bytte stad för ungefär ett halvår sedan var faktiskt en av drivkrafterna att komma närmare "vännerna man kan åka och fika i mjukisbyxor hos".

    SvaraRadera
  2. Vilken bra text! Precis så ska det vara. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  3. Efter att ha konstaterat hur extremt dåligt google translate funkar så har jag faktiskt funderat på att skriva några rader på engelska. Men det har stannat vid funderingar än så länge.... Kanske ska ta efter dig trots allt. Du gör det ju kanon!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.