7/14/2012

Smultron och fel fot i stöveln

Hade glömt bort känslan när man trär smultron på ett strå... det är något särskilt...
Hur kommer det sig att skor och stövlar alltid hamnar på fel fot? tycker det är så sött :)

En toppendag i skogen... Har aldrig sett så mycket trattkantareller någonsin, vi fick med oss 40 liter kantareller hem. Så ikväll har det rensats till förbannelse, för lika kul som det är att plocka kantareller, lika tråkigt är det att rensa och förvälla. Men nu ligger det i frysen och väntar på rätt tillfälle...
Dagen har besått i att äta diverse olika saker med kantareller i.... kan man ha det bättre? nä, inte enligt min mening iallafall.

6 kommentarer:

  1. Det är mysigt att plocka smultron med barnen och himla gott! :) Gulligt när de sätter skorna på fel fot, det gjorde min ena tvilling länge, säkert tills hon var fem år :)
    Jag är ingen svampplockare..men jag äter gärna svamp!
    Nu är jag din följare, så jag inte missar dina inlägg :)

    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilka barndomsminnen du väcker till liv! Smultron på strå, det är sommar det!

    SvaraRadera
  3. Har många gånger funderat på det varför barn ofta får fel sko/stövel på fel fot, de har ju 50% chans, någon gång borde de ju få rätt;)

    SvaraRadera
  4. Barndomsminnene kommer strømmende:)

    SvaraRadera
  5. Nej, man kan knappt ha det bättre! ÄLSKAR kantareller så otroligt mycket! Man får gratulera till lyckad jakt :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Ja, smultron på strån är underbart! Min tonåriga son och hans tonåriga kusin gjorde sådana i torsdags, det är ett underbart barnminne för många tror jag!

    Kram Ester

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.