10/03/2012

Göra det opersonliga personligt....

Idag är det onsdag och dags för pysseltips i samarbete med Creative Company. Idag tänkte jag visa hur man lätt gör om den tråkig vit skål med en porslinspenna, till en alldeles egen designad skål.


 
Du behöver:
porslinspenna
(i detta fall har jag valt en svart med artnr: 31-324 hos Creative company)
Porslin
Jag tog en tråkig vit skål som stod i skåpet.
Måla, skriv, rita vad du vill på porslinet. Jag är ju ganska tråkig utav mig och vill hålla det ganska sparsmakat. Så det fick bli lite prickar här och var, men även tre prickar i botten på skålen.

Läs anvisningarna på pennan, i detta fall skulle porslinstuschen torka i c:a 4 timmar innan porslinet ställs in i din vanliga köksugn på 160 grader i c:a 90 min.
Obs! glöm inte att läsa anvisningarna på pennan eftersom detta säkert kan variera beroende på märke.

Vill även passa på att tacka för alla fina kommentarer som ramlat in om hemsidan i tidigare inlägg! TACK TACK TACK! och även för alla andra fina kommentarer ni skriver här inne. Det värmer oerhört.
Lycka till nu och ha kul!
 

2 kommentarer:

  1. Porslinspenna. Hur smart som helst ju. Tycker det är så svårt att få det snyggt med pensel. Det här är ju mycket bättre. :)

    SvaraRadera
  2. Enkelt och snyggt! Föredrar också penna framför pensel. Har du testat att måla på porslin med Sharpie-penna? Det var ju ett DIY som florerade för ett tag sedan, och jag provade med en markeringspenna från Pilot, men det funkade definitivt inte.

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.