11/01/2012

Färginspiration


Idag blir det en återvunnen bild, från i somras då vi var på Torekällberget med barnen.
 Idag är det tema färg på fabriken och jag har tidigare tagit upp detta tips. Men naturen återspeglar färger så bra och hamoniskt. Så ibland kan man utgå från en naturbild för att plocka fram färger. Om man exempelvis vill ha hjälp med färgsättningen hemma.

Vad säger ni om ett hem inrett efter denna färgkarta? Ett ganska hamoniskt hem?
Eller skulle ni hellre inreda där hemma efter dessa färger? Bilden fotade jag på landet längst ute på ön där det finns en vacker stenstrand
 
Titta in på fabriken för fler inspirerande bilder inom temat färg.

 

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder,och harmoniska färgkartor
    Väldigt smart att utgå från en naturbild
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Snyggt, den senaste är min favorit och härligt inlägg. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips! Jag gillar framför allt färgskalan från den övre bilden.

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Tack för din kommentar, Kul att hitta hit:)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  5. Härliga färgkartor...jag skulle välja den första:) Ha en fin helg och tack för titten på min blogg:)) Kram Maria

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.