12/20/2012

När allt är upp och ner...

Idag är det paketinslagning på Fabriken. Det känns som att jag gjort det en hel del, de senaste dagarna, då jag fixat iordning en himla massa julkorgar till företag. Jättekul har det varit! Så huset är fullt av träull och kartonger, förpackningar och diverse.... tur att man kan ta närbilder då så ni slipper se röran :)

Några egna julklappar har jag inte köpt ännu och verkligen inte slagit in...

Men tänkte försöka bjuda på lite inspiration på vad man kan göra för att piffa till paketinslagningen...
Jag tycker det är roligt att ge bort ätbara saker, speciellt om man ska iväg som gäst till en middag. Så varför inte bara slå in lite pepparkakor i en fin ask och toppa den med lite band och andra fina dekorationer.
Nu tänker ni kanske... värst vad huslig hon är som lyckats baka både pepparkakor och Cantuccinis... nähä... surrö det har jag inte... de finns att köpa i affären :) men det behöver íngen veta om man bara fixar en fin förpackning :)
 Att slå in saker, mat eller blommor brukar lyfta det mesta och jag tycker det är så trevligt med cellofan inklädda förpackningar. Dessutom väldigt lätt... Lägg det du vill slå in, i mitten och dra sen upp alla kanter ovanför föremålet och knyt om med ett band.
Vill man så kan man piffa till det lite extra med en hemmagjord etikett... De här fina stämplarna har jag hittat hos Creative company.

Det var all inspiration jag hade att bjuda på idag, kika in på fabriken för häftiga paketinslagningar, jag kan säga att jag har fått massor av tips och idéer från medlemmarna... nu ska vi se om tiden räcker till att göra alla dessa fina inslagningar. Ska jag vara ärlig, så tror jag inte det... det blir nog en snabb inslagning, trött och grinig sent på kvällen dagen innan julafton, kanske ännu troligare... på själva julafton.

Har ni hunnit köpa julklappar och slagit in dem ännu eller gör ni en Helena och handlar dem sista dagen?

8 kommentarer:

  1. Men så fint du har gjort det!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg med massa roliga tips och id´´er. Duktig du är!
    Önskar jag hade plats och tid mer än vad jag har, men jag jobbar på det....hit hittar jag gärna tillbaks igen

    kram kajsa

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt och så enkelt! Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Jösses va fint du gör! Du inspirerar verkligen.. Tack för det! :)
    Jag tänkte också göra egna etiketter i år. Har bara inte bestämt hur de ska se ut. :p Blir väl klara med dem till nyår. :p
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina!! Och så smart att köpa kakor och slå in själv ;-) Snabbt, piffigt och personligt! Tror jag snor den idén så man kan vila från köket i jul! God jul på dig!

    Kram, Sonja

    SvaraRadera
  6. Jättefint inslagna kakor!...Dessutom jättefina bilder och inspirerande blogg:))

    SvaraRadera
  7. Så himla fint! Paketinslagning är liksom inte min grej... :)

    SvaraRadera
  8. Jag har köpt de flesta klappar och slagit in dem. Fast inte hunnit med en massa andra saker som jag hade tänkt göra innan jul... Så jag har också gjort en "Helena", fast på mitt sätt. ;-)
    Kram! /Helena

    SvaraRadera

You make my day! Thanks for leaving a comment.